یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
آيت‌الله مصباح يزدي:
ابليس با تمام توان و تجربه چندين هزار ساله به ياري جريان انحرافي آمده است

خبرگزاري فارس: رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه ابليس با تمام توان و تجربه به ياري جريان انحرافي آمده است، نفوذ تصوف در جريان انحرافي را مشهود دانست و گفت: اين جريان خطرناك براي منحرف كردن هر بخش از جامعه يك برنامه مشخص دارد.


 

به گزارش خبرگزاري فارس، آيت‌الله محمد‌تقي مصباح‌يزدي رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) روز گذشته در جمع شماري از نخبگان سياسي و فرهنگي سراسر كشور در چهاردهمين همايش دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي در مجتمع فرهنگي ياوران مهدي(عج) قم به تبيين شگردهاي جريان انحرافي و چگونگي مبارزه با آن پرداخت.
وي با اشاره به اينكه همه در اعمال و رفتار خود داراي نقص و عيب هستيم، تصريح كرد: اگر توقع داشته باشيم براي تصدي پست‌هاي كشور اسلامي كساني انتخاب شوند كه هيچ نقص و عيبي در رفتار و فكر و اخلاقشان نباشد، بايد فقط منتظر ظهور امام زمان(عج) باشيم و اين همان تفكر تفريطي‌هاست كه مي‌گفتند اين كارها فايده ندارد و بايد بنشينيم تا امام زمان(عج) بيايد.

* در هر انتخابي بايد سعي كنيم اصلح نسبي را برگزينيم
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با تأكيد بر اينكه حكومت عدالت اميرمؤمنان يك الگوي مناسب براي ماست، ادامه داد: ريزش در مسئولين، زمان حضرت علي(ع) نيز وجود داشت به طوري كه برخي از واليان و استانداران حكومت اميرالمؤمنين از سران لشكر عمر سعد در كربلا شدند.
آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به اينكه نبايد در مسئولين منتظر عصمت باشيم، اظهار داشت: اين اشتباه است كه به دليل وجود نقص در مسئولين، رأي ندهيم بلكه در هر انتخابي بايد سعي كنيم اصلح نسبي را برگزينيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه برخي مي‌گويند، اين كاري بود كه خودتان كرديد و حالا بايد نتيجه آن را هم ببينيد، خاطرنشان كرد: نه آن روز كه براي انتخاب شخصي زحمت كشيديم، تحت تأثير بوديم و نه امروز تحت تأثير هوچي گري‌ها و تبليغات منفي قرار مي‌گيريم بلكه در هر زمان هرچه كه احساس كنيم تكليف است با تمام توان انجام مي‌دهيم ولو با وظيفه و تكليف سابق هماهنگ نباشد.

* قبلاً از بعضي اشخاص به‌دليل جلوگيري از ضرر زدن به نظام بسيار دفاع مي‌كردم
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه افزود: بنده قبلاً از بعضي اشخاص كه شما خوب مي‌شناسيد به دليل جلوگيري از ضرر به نظام بسيار دفاع مي‌كردم كه البته همان زمان در بين موجودين بهترين بودند و بعدها همان اشخاص از ريزش‌هاي انقلاب شدند.
آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به اين شبهه كه برخي مي‌گويند آيا اين حادثه قابل پيش بيني نبود، گفت: خداوند انسان را مختار آفريده و ممكن است بعد از يك عمر گناه توبه كند مانند حر، يا پس از يك عمر زهد و پارسايي در آخر ريزش كند كه بايد خيلي مراقب بود.
وي فسادهاي پيچيده و عميق را نتيجه برنامه ريزي دقيق ابليس از ساليان قبل دانست و اظهار داشت: اين فساد بسيار پيچيده مي‌تواند بزرگترين نعمت الهي را كه با تقديم هزاران شهيد به دست آورده‌ايم را زير و زبر كند.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) اضافه كرد: برنامه ريزي شيطان آنقدر دقيق و جامع است كه پس از مهيا كردن زمينه‌ها يك نفر را از لايه‌هاي دروني بيرون مي‌آورد و او شبكه‌اي را تشكيل مي‌دهد تا بزرگترين نعمت الهي در طول تاريخ اسلام را از بين ببرد.
آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به اينكه شايد با يك فرمول صد عضوي بتوان دلايل اين انحراف عظيم را يافت، تصريح كرد: بايد بدانيم از كجا مي‌خواهند ما را فريب دهند و در اين راه از چه شگردهايي بهره مي‌برند.

* شخص منحرف به بهانه ارتباطات معنوي با امام زمان(عج) تأثير عجيبي بر رئيس‌جمهور گذاشته است
وي، شگردهاي جريان انحرافي را شيطاني دانست و گفت: در پاسخ به كساني كه مي‌گويند اين آدم قد و قواره‌اش اينقدر نيست كه اين كارها را انجام دهد بايد گفت كه مدرس اصلي اين جريان انحرافي ابليس است البته به برخي مي‌گويند اينها لياقت آن را ندارند كه عنوان جريان را داشته باشند و بايد به آنها گروهك انحرافي گفت اما هر چه آنان تجربه شيطنت نداشته باشند اما ابليس با تجربه چندين هزار ساله به كمك اينها آمده است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اينكه قرائني مبني بر تاثير گذاري بر رئيس‌جمهور از طريق وسائل غير عادي وجود دارد، اظهار داشت: اين شخص منحرف با اين بهانه كه فوق العاده است و ارتباطات معنوي با امام زمان(عج) و اصحاب ايشان دارد، تأثير عجيبي بر رئيس‌جمهور گذاشته و اعتمادش را جلب كرده است.
آيت‌الله مصباح‌يزدي گفت: صرف اينكه يك نفر عمامه‌اي بر سر بگذارد و يا خود را اهل زهد و پارسايي و ارتباط با عوالم ديگر نشان دهد، نمي‌توان به وي اعتماد كرد، گرچه كه برخي از روي ساده لوحي فريب اين افراد را هم مي‌خورند.

* شگردهاي جريان انحرافي، معرفي سركرده آن به عنوان يك انسان مقدس و متدين است
وي يكي از شگردهاي اين جريان انحرافي را معرفي سركرده آن به عنوان يك انسان مقدس و متدين و اهل ارتباط دانست و تصريح كرد: يكي از ترفندهاي اين جريان اين است كه مي گويد ما غيبت كسي را نمي‌كنيم و نسبت به دشمنان اسلام نيز تبري نمي‌جويند كه اين از جلوه‌هاي نفاق است.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: نمي‌شود كسي از دينداري و تدين حرف بزند و از آمريكا و اسرائيل به عنوان دشمنان قسم خورده بشريت تبري نجويد و نسبت به آنان بدگويي نكند كه اين از ريشه‌هاي نفاق در اين جريان است.
آيت‌الله مصباح‌يزدي با اشاره به اينكه بعضي وقت‌ها غيبت كردن واجب مي شود، ترفند مشابه معاويه در اين زمينه را مورد اشاره قرار داد و گفت: وقتي معاويه براي گرفتن بيعت براي ولايت‌عهدي يزيد خدمت امام حسين(ع) رفته بود در پاسخ به آقا كه فرموده بودند با يزيد سگ باز شرابخور بيعت نمي كنم، معاويه گفته بود اما يزيد درباره شما اينجور بدگويي نمي‌كند كه شما مي‌گوييد.

* در تفكر جريان انحرافي مسئله انسان كامل به جاي امام زمان(عج) مطرح مي‌شود
وي تفكر تصوف را در جريان انحرافي مشهود دانست و اظهار داشت: در اين تفكر به جاي امام زمان(عج) مسئله انسان كامل را مطرح مي‌كنند و مقام امامت را يك مقام معنوي مي‌دانند.
عضو مجلس خبرگان رهبري در تشريح زواياي مختلف تفكر تصوف بيان داشت: برخي از متصوفان قطب خود را انسان كامل مي‌دانند و اين مسئله پس از مرگش به پسرش منتقل مي‌شود.
آيت‌الله مصباح‌يزدي افزود: از نظر متصوفان امامت يك روح و نورانيت است كه هر كس به آن مقام برسد با آن اتحاد پيدا مي‌كند و اين دسته از افراد معمولاً تمايل ندارند كه بگويند حجت بن الحسن(عج) زيرا اين با عقايدشان سازگار نيست.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، ريشه برخي از تفكرات اين جريان را در فلسفه غرب دانست و تصريح كرد: اين جريان خطرناك براي منحرف كردن هر بخش از جامعه يك برنامه مشخصي دارد كه بايد هوشيار باشيم و به وظيفه خود عمل كنيم.

* بايد جواب بدهيم كه چرا با ديدن جريان انحرافي به تكليف خود عمل نكرده‌ايم
آيت‌الله مصباح‌يزدي مبارزه با كساني كه قصد براندازي نظام و اسلام را دارد، واجب دانست و تصريح كرد: اگر بدانيم كسي قصد خيانت دارد و با او مبارزه نكنيم، گناه كرده‌ايم و بايد جواب بدهيم كه چرا با ديدن جريان انحرافي به تكليف خود عمل نكرده‌ايم.
وي يكي از شگردهاي جريان انحرافي را بي‌توجهي به احكام الهي دانست و گفت: اينها مي‌گويند، احكام الهي ظواهر است و بايد روح احكام باشد نه ظاهر آن، كه اين انحراف جدي از خط امامي است كه تا آخر عمر از نماز ايستاده دست بر نداشت.

* با حركت در خط ولايت و مجاهدت مي‌توانيم از گردنه‌هاي پرخطر عبور كرده و پرچم را به دست امام زمان(عج) برسانيم
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در روز 14خرداد تصريح كرد: معظم له يكي از ويژگي‌هاي مهم خط امام را معنويت و عمل به احكام الهي دانست كه عبور از آن انحراف جدي و خطرناكي است كه جامعه را تهديد مي‌كند.
آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به اينكه برخي در تبليغات انتخابات شعار اطاعت از رهبري سر دادند اما در عمل انتظار ما را محقق نكردند، تأكيد كرد: ميزان سنجش عملكرد مسئولان، ولايت فقيه است و با حركت در خط ولايت و توسل و دعا به همراه بصيرت، تلاش و مجاهدت مي‌توانيم از گردنه‌هاي پرخطر عبور كرده و پرچم را به دست امام زمان(عج) برسانيم.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.